28 Ocak 2006

Özgürlük.

Özgürlüğünün peşinde koşan özgürdür denilebilir sanırım evet.ama özgür olan özgürlüğün peşinde koşandır denemez sanırsam. Zanlar üzerinden konuşuyorum dikkat ettiysen, bunun bir sebebi var. Güneşin altında yaşayan hiçbir insanoğlu özgürlük hakkında kesin bir yargıya varamaz. Varılma imkanı varsa o özgürlük olmaz.

Bir kaderimiz var Herşeyigören tarafından yazılan ve aynı zamanda hayatımızın belli alanlarında kendi tercihlerimizi yapmada özgürüz. Kıymetli bir hocam aktarmıştı bana da, bu konuyu fazla kurcalamamak gerektiğini söylemiştir büyükler.

3 yorum:

  1. ben kader ve inançlardan ayrı düşündüm.. özgürlüğe tanım vurmak, şiire tanım vurmak gibi değil ama bence o kadar(senin dediğin gibi).. çünkü özgürlük sadece bir sözcük.. sözlükte anlamı yazan, 8 harfli bir sözcük?

    YanıtlaSil
  2. bana kalırsa öyle bir sözcük de olmamalı zaten :)

    YanıtlaSil
  3. olmalı olmalı... her şeyi, hiçbir şeyi, onu, bunu, seni, beni, aşkı, nefreti, pisliği, yemeği, kalemi, kelamı, tutsaklığı, özgürlüğü... anlatan kelimeler var olmalı. (ki varlar zaten) olmalı ki insan düşünebilmeli, "ne saçmalıyo bu salak böyle" diye...

    YanıtlaSil